Copyright © 2011 FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES SR s.r.o., Powered by Picabo Webadmin 2010. | FCA Group
Používaním týchto stránok súhlasíte s Obchodnými podmienkami
Aktuality
Fiat Tipo: zrodený ako sedan
Model v skratke
Po svetovej premiére na medzinárodnom autosalóne v Istanbule tento rok v máji sa Fiat Tipo oficiálne predstavuje medzinárodnej tlači. Nový kompaktný sedan bude uvedený na viac ako štyridsiatich trhoch regiónu EMEA. Toto úplne nové štvordverové vozidlo bolo od začiatku navrhované ako trojpriestorový sedan a stelesňuje motto „Zrodený ako sedan". Cieľom bolo zlepšiť vyváženosť typicky talianskeho dizajnu tak, aby poskytoval osobitosť a štýl bez kompromisov k funkčnosti.
Výsledkom je vysoko funkčný automobil, ktorý maximalizuje svoju úžitkovú hodnotu, čo je veľmi dôležitým aspektom celej rodiny funkčných vozidiel Fiat. Navyše disponuje niečím, čo zákazníci maximálne oceňujú, a síce jednoduchosťou modelového radu a transparentnosťou obchodnej ponuky. Je zrejmé, že skupina FCA považuje tento model za zásadný prírastok vo svojom portfóliu. Fiat Tipo sa vyznačuje vynikajúcou priestrannosťou interiéru a užitočnou hmotnosťou, komplexnosťou modelového radu a veľmi osobitým štýlom a skupine nepochybne pomôže upevniť postavenie na všetkých trhoch regiónu EMEA.
Pekný a funkčný Fiat Tipo kombinuje veľkú kapacitu batožinového priestoru (520 litrov) s kompaktnými vonkajšími rozmermi: dĺžka 4,54 metra, šírka 1,79 metra a výška 1,49 metra. Rázvor náprav o dĺžke 2,64 m prezrádza vynikajúcu priestrannosť interiéru a komfort na palube. To všetko je umocnené talianskym dizajnom, tak zvonku, ako aj zvnútra, ktorý tento model robí v danom segmente úplne jedinečným.
Fiat Tipo bol navrhnutý tak, aby dokázal naplniť potreby a chute ktoréhokoľvek zákazníka. V regióne EMEA bude rad Tipo zahŕňať tri stupne výbavy, štyri motorizácie (zážihové 1.4 16v Fire 95 k a 1.6 1.6v E.torQ 110 k a dieselové preplňované 1.3 MultiJet II 95 k a 1.6 MultiJet II 120 k), tri prevodovky (päť- alebo šesťstupňovú manuálnu alebo šesťstupňovú automatickú, poslednú len v kombinácii s motorom 1.6 E.torQ), a celú paletu rôznorodých odtieňov karosérie (pastelových a metalických), dva vzory zliatinových kolies (16 alebo 17 palcov) a štyri rôzne prevedenia interiéru.
Nový model je vybavený veľmi vyspelým usporiadaním zavesenia kolies pre presné riadenie, skvelé jazdné vlastnosti a vynikajúci jazdný komfort cestujúcich. Vpredu je použité nezávislé zavesenie kolies typu McPherson a vzadu vlečená kľuková náprava s torznou priečkou. Toto zavesenie kolies bolo odladené pre dosiahnutie nízkej hmotnosti, čím prispieva k zníženiu spotreby paliva.
Nové Tipo je vozidlom navrhnutým v dokonalom štýle značky Fiat, čo znamená, že je doslova nabité chytrými riešeniami, ktoré uľahčujú život všetkých cestujúcich. Medzi tie patrí aj rad skvostných prvkov štandardnej výbavy a tiež voliteľný infotelematický systém UConnectTM s 5palcovou farebnou dotykovou obrazovkou, hands-free rozhraním Bluetooth, funkciou audio streaming, čítačkou SMS správ a rozpoznávaním hlasu, vstupmi AUX a USB s integráciou iPodu, ovládaním na volante a na želanie tiež so zadnou cúvacou kamerou a novou dotykovou navigáciou TomTom 3D Touch.
Meno vozu - Tipo - uvedené na zadnom štítku je oslavou označenia, ktoré Fiat počas svojej viac ako storočnej histórie použil už niekoľkokrát. Jeden z modelov, ktorý toto prestížne meno niesol, bol v rokoch 1988 až 1995 predaný v takmer dvoch miliónoch exemplároch a bol ocenený prestížnym titulom Auto roka 1989. Tohto ocenenia sa mu dostalo najmä vďaka jeho všestrannému charakteru, veľkému vnútornému priestoru a kompaktným vonkajším rozmerom. Rovnaké víťazné vlastnosti charakterizujú tiež nové Tipo. Jedná sa o veľmi praktický a funkčný model, ktorý je v dokonalom súlade s tradíciou značky Fiat. Zaisťuje najlepší pomer výbavy k cene, čo definuje skutočnú hodnotu akéhokoľvek priemyselného produktu.
Nové Tipo bolo navrhnuté tak, aby vyhovelo budúcim potrebám a cieľom. Vozidlo bolo navrhnuté v talianskom štylistickom centre Fiat a vyvíjané v Turecku v spolupráci so spoločnosťou Tofaş R&D, ktorá je jedným z najväčších výskumných a vývojových centier skupiny FCA. Vyrábaný bude v továrni Tofaş v tureckej Burse, jednej z najvyspelejších automobilových tovární na svete, ktorá bola ocenená zlatou medailou World Class Manufacturing.